predstavitev predpisov

EMISIJSKI STANDARD WLTP


Izboljšanje življenja in dostopnost "ničelnih emisij" za vse.
Pri znamki Renault stremimo k izboljšanju vašega vsakdana. Desetletja razvijamo vozila, ki so bolj učinkovita in okolju prijazna. Osredotočeni smo na minimiziranje okoljskega odtisa naših vozil. Z našo tehnologijo E-Tech electric smo vodilni v trajnostni mobilnosti. Spremembe predpisov so stalnica, pri katerih igramo ključno vlogo. To vključuje upoštevanje protokola WLTP, ki zagotavlja natančnejše informacije o porabi in emisijah, bolj odražajoče realno uporabo vozil.

RAZUMEVANJE SPREMEMB PREDPISOV WLTP IN RDE

1. septembra 2017 se je začel uporabljati standard WLTP, ki je postopoma zamenjal protokol NEDC. Skupaj z WLTP je bil uveden tudi protokol za merjenje emisij v realnih vozniških pogojih (RDE). Oba standarda sta omogočila pridobivanje podatkov o porabi in emisijah, ki bolj zanesljivo odsevajo vsakodnevno vožnjo.

 **NEDC, novi evropski vozni cikel 
 ***RDE, emisije pri dejanski vožnji
Kaj je certifikacijski protokol?
To predstavlja niz obveznih testiranj, ki zagotavljajo, da so vsa nova vozila na trgu v skladu z zakonodajo. Cilj teh preizkusov je ugotoviti, ali vozila ustrezajo trenutno veljavnim emisijskim standardom, trenutno je to Euro 6.Testiranja se izvajajo v laboratoriju in jih opravljajo neodvisni organi, kot je na primer UTAC v Franciji. Uporabljajo standardizirane vožnje (dolžina, hitrost, oprema, temperatura itd.), med katerimi merijo emisije onesnaževal, CO₂ in porabo goriva za vozila z notranjim zgorevanjem. Rezultati teh meritev omogočajo primerjavo med modeli različnih znamk, ki so objavljeni v katalogih in na spletnih straneh proizvajalcev.
Od NEDC do WLTP
Glavna razlika med protokoloma WLTP in NEDC je v obsegu in natančnosti meritev. WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) zagotavlja bolj realistične podatke o porabi goriva in emisijah z upoštevanjem daljšega voznega cikla, višjih hitrosti, širšega razpona temperatur ter vključevanja vpliva vse opreme vozila na porabo in emisije. Nasprotje temu je NEDC (New European Driving Cycle), ki je bil manj zahteven in je pogosto podajal nižje, manj realistične vrednosti. Izboljšave, ki jih prinaša WLTP, tako zagotavljajo rezultate, ki so veliko bolj reprezentativni za dejanske vozne razmere.
Primerjava preizkusa NEDC in WLTP

Oglejte si razlike med preizkusoma NEDC in WLTP.

NEDCWLTP
ZnačilnostiTrajanje cikla (min)

Razdalja (km)

Povprečna hitrost (km/h)

Največja hitrost (km/h)

% časa postankov
20

11

34

120

24
30

23

47

131

13
RezultatiRezultati preizkusa se zelo razlikujejo od razmer pri dejanski uporabi.

Na voljo en rezultat na model/motor/menjalnik
Rezultati preizkusa so bolj podobni razmeram pri dejanski uporabi.

Za vsak model/motor/menjalnik sta na voljo en najmanjši in en največji rezultat  
Ker so testni pogoji protokola WLTP bližji realnim vozniškim razmeram, lahko rezultati kažejo na višjo porabo goriva in emisije v primerjavi z vrednostmi, ki so navedene v katalogih. Vendar to ne vpliva na dejansko vsakodnevno porabo vozila; predstavlja le bolj natančen prikaz možne porabe in emisij. WLTP upošteva dodatno opremo in različne možnosti vozila, kar dodatno povečuje njegovo natančnost. Ta protokol prav tako temelji na več rezultatih, pridobljenih med testiranjem za vsak model, za razliko od NEDC, ki je uporabil le en rezultat na model.
Emisije pri dejanski vožnji (RDE)
Čeprav so testni cikli WLTP strožji v primerjavi z NEDC, ne zajamejo vseh parametrov dejanske uporabe vozila, zato je bil uveden dodaten preizkus RDE (Real Driving Emissions). Ta preizkus se izvaja na cestah v realnih voznih razmerah in dopolnjuje WLTP s preverjanjem dejanskih emisij onesnaževal iz vozil.    
Skupina Renault že od leta 2016 obvešča stranke o rezultatih preizkusov emisij onesnaževal po protokolu RDE pri novih vozilih, registriranih po maju 2016. Za več informacij obiščite grouperenault.com/RDE.
Časovni okvir
• Med septembrom 2017 in septembrom 2018 so morala biti vsa nova vozila na trgu (nov model ali motor) certificirana po protokolu WLTP.• Po septembru 2018 so morala biti vsa nova vozila, ki so na voljo pri pooblaščenih prodajalcih, certificirana po WLTP.• Da bi postopek certifikacije poenostavili, so regulatorni organi od proizvajalcev zahtevali, da do konca leta 2018 objavljajo izključno rezultate po standardu NEDC. Vsi podatki za vozila, certificirana po WLTP, so se do začetka leta 2019 pretvorili v ekvivalentne vrednosti po NEDC, ki so se uporabljali za izračun davkov v posameznih državah.• Od januarja 2019 so bili vsi objavljeni podatki izključno v skladu z vrednostmi WLTP.• Vzporedno z uvedbo WLTP se je postopoma razvijal tudi nov emisijski standard, namenjen zmanjšanju okoljskega vpliva. Tako je bil januarja 2020 uveden standard Euro 6D.
Kaj to pomeni za vas?
Treba je poudariti, da dejanska zmogljivost vozila in poraba goriva ostajata nespremenjeni in nista odvisni od uporabljenega protokola za merjenje.Vendar bodo vrednosti emisij CO₂ in porabe goriva, ki jih objavljajo proizvajalci, zaradi novega protokola WLTP višje, saj ta bolj realno odraža vsakodnevno uporabo vozila.Na kratko, standard WLTP je bolj natančen od standarda NEDC, vendar ne vpliva na dejansko zmogljivost ali porabo goriva vašega vozila.

NAŠE REŠITVE

Nadaljevali smo s certificiranjem naših vozil v skladu z veljavnimi predpisi. Od januarja 2018 je Renault na trg uvedel prva vozila, certificirana po novem postopku WLTP. Po septembru 2018 so morala biti vsa nova vozila Renault, prodana pri pooblaščenih prodajalcih, certificirana po tem postopku. Z namenom omogočanja aktivne udeležbe pri zmanjševanju okoljskega vpliva vozil smo strankam ponudili širok spekter pametnih in odgovornih rešitev preko programa Driving ECO₂.
Program Driving ECO₂ ima za cilj zmanjšanje porabe goriva in emisij CO₂ s prilagoditvijo načina uporabe vozila. Sestavljajo ga notranje in zunanje komponente:
Notranje komponente obsegajo opozorilnik za prestavljanje, gumb ECO načina, funkcijo za izdelavo poročila o vožnji z "eko rezultatom" in program z nasveti v realnem času za ekonomično vožnjo ter optimizacijo porabe goriva. Zunanje komponente vključujejo eko rezultate in program usposabljanja za varčno vožnjo, namenjen podjetjem.

PRESEGANJE PRIČAKOVANJ TRGA IN SPREMEMB PREDPISOV

Skupina Renault je sledila navedenim predpisom (protokolom in standardom) in si je še naprej proaktivno zastavljala dodatne cilje: V odziv na tržne zahteve za dizelske motorje je prišlo do prilagoditve dizelskih motorjev za zmanjšanje emisij onesnaževal v dejanskih razmerah in smo le-te opremili s tehnologijo selektivne katalitične redukcije. Vsi novi bencinski motorji so bili opremljeni s filtri trdnih delcev, kar je omogočilo večjo zmogljivost, manj emisij in manjšo porabo. Do leta 2022 je bila naša ponudba razširjena z 8 novimi povsem električnimi modeli in 12 novimi elektrificiranimi modeli (Hybrid in Plug-in Hybrid).