2022, pomembno leto za Renault 5

Renault 5 je legenda že vse od leta 1972. To mistično vozilo, pravi simbol pop kulture, je mojster preobrazbe. 50 let pozneje Renault 5 praznuje svojo obletnico s številnimi inovativnimi presenečenji.

Zgodba "super avta"

IZVOR IN STVARITEV
Renault 5 interior

IZVOR

Otrok sedemdesetih
Ob koncu 60. let in v začetku 70. let je prišlo do celostne tranzicije družbe. Mladi so želeli izstopati, biti sproščeni, v skladu s trendi in zagovarjati enakost spolov.  
Renault, svobodomiselno podjetje, je bilo pozorno na družbene spremembe. Zasnovali so ponudbo vozil, ki je temeljila na pojavu srednjega razreda in razvili vsestransko vozilo z edinstvenim in nekonformističnim dizajnom, za ženske in mlade.
Renault Communication - vse pravice pridržane
Renault 5 design

STVARITEV

"Zabavno in prijazno" vozilo
Cilj projekta 122 je bil popestriti segment majhnih avtomobilov. Vozilo, ki je bilo nadgradnja uspešnega vozila 4L, je bilo v istem cenovnem razponu in z enakimi oblikovnimi specifikacijami, toda s precej lepšo karoserijo. 
Slog vozila R5 je izstopal že v fazi načrtovanja, ob prvi potezi s svinčnikom. Pierre Dreyfus, ki se je običajno osredotočal na praktičnost, je pametno ugotovil, da je model 122 z ljubko zaobljeno obliko "zabaven in prijazen"".
Renault Communication - vse pravice pridržane
LANSIRANJE IN OGLAŠEVALSKA IKONA
Renault 5 launch

LANSIRANJE

"Sem Renault 5, zapelji me"
Januarja 1972 je stekla velika predstavitvena kampanja: 1920 oranžnih ali svetlo zelenih vozil, okrašenih z očmi na žarometih in z nalepkami mehurčkov na vratih s sporočilom "Sem Renault 5, zapelji me", je bilo razstavljenih pri pooblaščenih prodajalcih. V glavnih mestih Francije so bile organizirane parade, na katerih jih vsakdo lahko preizkusil novi Renault 5.
Renault Communication - vse pravice pridržane
Renault 5 70 years

OGLAŠEVALSKA IKONA

"Super avto" kot medijska superzvezda
Renault 5 je postal "super avto" na podlagi zamisli Simona Guiberta, umetniškega direktorja podjetja Publicis.Mediji so zgrabili ta fenomen in začela se je kampanja brez primere. Renault 5 je bil povsod: na radiu, televiziji, v časopisu, na obcestnih plakatih. Ker je bil predstavljen kot oseba in ne kot predmet, je izvirna kampanja postala izjemno priljubljena v javnosti in požela takojšen uspeh.

Renault Communication - vse pravice pridržane
OPOLNOMOČENJE ŽENSK
Majhen protagonist sprememb
Pravila domačega življenja so se povsem spremenila. Ženske so hodile v službo, bile so ves čas na poti, zato so potrebovale majhno, vsestransko vozilo.
 
Renault 5 je bil popoln za to in je po lansiranju dosegel kar tretjino žensk. Majhno, modularno in prostorno vozilo, je lahko brez težav prevažalo štiri odrasle osebe ali par z otroki. V zadnjem delu so inženirji zasnovali varen "prostor za otroke", saj zadaj ni bilo mogoče odpirati oken in vrat. Vse vsakdanje predmete in opremo za prosti čas je bilo mogoče spraviti v prtljažnik.

Renault Communication - vse pravice pridržane
 
SIMBOL OBDOBJA
"Avto za vsakogar"
Uspeh vozila Renault 5 je presegel vsa pričakovanja. Po lansiranju je dobava trajala samo nekaj mesecev. Ta svež veter je bil izjemno privlačen za kupce. R5 je bilo vozilo za mlade in tiste, ki so mladi po srcu, za tiste z majhnimi otroki in hlačami na zvonec.
 
Vozilo za več generacij je bilo več kot samo majhen avtomobil, bilo je "vozilo za vsakogar". Od vstopne do športne različice, najbolj elegantne različice, do avtomatskega menjalnika in še več – na voljo je bil v toliko različicah, kot je bilo kategorij kupcev. 

5,5 milijona enot je bilo izdelanih med letoma 1972 in 1985. Renault 5, ki se je prodajal na vseh petih celinah, ni bil samo glavni model znamke, temveč tudi vozilo desetletja!

Renault Communication - vse pravice pridržane 
GLOBALNI USPEH
Kariera na vseh 5 celinah
V Evropi je požel takojšnji uspeh. Ob lansiranju je Renault 5 zasedel 2. mesto med prodanimi vozili v Evropi, takoj za Fiatom 127. Ob pojavu novih različic se je njegova prodaja samo še večala in pripravljen je bil, da pritegne nove in nove uporabnike.
 
Leta 1975 je Renault 5 z novo špansko različico "Siete" zasedel prvo mesto. Naslednje leto je postal najbolje prodajani Renault v tujini.
 
Zlasti v zadnjih nekaj letih je prodaja vozil R5 v tujini predstavljala do 60 % celotne proizvodnje. Leta 1980 je bila 5-vratna različica 2. najbolje prodajano vozilo na svetu!
Renault Communication - vse pravice pridržane

Električni prototip Renault 5 E-Tech

Bolj sodoben in električnen kot kadarkoli doslej
S predstavitvijo lastnega "novega vala" je znamka Renault vstopila v novo dobo. V evropsko avtomobilsko industrijo prinašamo pridih sodobnosti ter postajamo znamka tehnologij, storitev in energije.
 
Električni prototip Renault 5 E-Tech je bil predstavljen januarja 2021. Predstavlja željo znamke Renault, da bi električna vozila, s sodobno izvedbo priljubljenega vozila, v Evropi postala bolj razširjena.
 
Renault 5 Prototype je kompakten in zapeljiv mestni avtomobil, ki popelje eno od ikon družbe Renault v prihodnost s povsem električno različico. Ohranja svojo zabavno in drzno plat s "pop" "rumeno karoserijo ter originalno in sodobno zasnovo R5. Izbrane pakete opreme in materiale je navdihnil svet elektronike, pohištva in športa.

Dogodki ob 50. obletnici vozila Renault 5

 
R5 proslavlja 50. obletnico
Ob proslavljanju 50. obletnice vas Renault 5 popelje v preteklost, sedanjost in prihodnost!
 
Odkrijte obletnico tega brezčasnega super avta. Program: umetniške stvaritve in sodelovanja, pogled v preteklost in razstave ter številna druga presenečenja. 

Ostanite povezani!  Oglejte si obletnico vozila R5 koledar v barvni in "pop" različici na družabnih omrežjih znamke Renault.