VSE KAR MORATE VEDETI O BATERIJAH VOZIL RENAULT E-TECH 100% ELECTRIC
Litij-ionska baterija
Litij-ionska baterija predstavlja standardno tehnologijo za električna vozila.
Renault se je odločil opremiti svoja električna vozila E‑Tech 100% electric s to tehnologijo, saj strankam ponuja optimalno tehnično rešitev z največjimi prednostmi:
visoka gostota energije, ki omogoča daljši doseg;
lahko sprejme visokenapetostne polnilne moči, kar omogoča hitrejše polnjenje;
dosledno delovanje ne glede na temperaturo in brez spominskega učinka (mogoče polniti kadarkoli, ne glede na preostali doseg vožnje);
vzdržljivost baterije in staranje (na kar je mogoče z optimalnimi intervali polnjenja vplivati).
Vse kar morate vedeti o tehnologiji Renault E-Tech 100% electric
dizajn baterije
Pogonska je baterija sestavni del električnega vozila. Naš cilj je zmanjšati dimenzije baterije in hkrati zagotoviti optimalno zmogljivost. Baterija sestoji iz več elementov, ki zagotavljajo njeno pravilno delovanje:
VARNOSTNE KOMPONENTE
Zaradi posebej zasnovanega nepredušnega ohišja se električna baterija Renault ne more vneti sama. V primeru škode ali nesreče omogočata inovaciji "Fireman Access" in "SD switch" varno posredovanje na kraju nesreče/škode.
CELICA
Celica je ključna komponenta baterije. Sestavljena je iz elektrod in elektrolitov, deluje tako, da kopiči energijo, ki se sprosti med kemično reakcijo, in jo pretvori v tok, ki poganja vozilo. V modulih je združenih več sto celic.
MODUL
Paket baterije vsebuje več modulov, ki se sestavijo in povežejo skupaj. Število modulov je tisto, ki vpliva na velikost baterije in s tem na doseg vožnje.
BMS - Sistem za upravljanje baterije
Sistem za upravljanje baterije zagotavlja pravilno delovanje na splošno upravljanja ključnih elementov (temperatura, napetost itd.). Ščiti baterijo in pomaga pri njenem pravilnem delovanju.
PAKET BATERIJE
Vse komponente baterije, združene skupaj, imenujemo baterijski paket. Struktura paketa je zgrajena za dodatno togost znotraj vozila, kar zagotavlja varnost kemičnih in elektronskih komponent.
Opomba: Zgolj celice in moduli so razviti v sodelovanju z našimi partnerji. Vse druge komponente baterije so bile oblikovane in proizvedene s strani družbe Renault. To nam omogoča, da vam ponudimo kvalitetno rešitev po meri za vse vaše potrebe.
Kako deluje električna baterija?
Litij-ionska baterija je komponenta, ki pretvarja kemično energijo v električno. To se zgodi kot posledica kemične reakcije, ki poteka med dvema elektrodama – eno pozitivno (katodo) in drugo negativno (anodo), ki sta potopljeni v elektrolit. Ko baterija polni vaše vozilo, se nakopičeni elektroni sproščajo v stalnem toku energije skozi vezje vozila med anodo in katodo za napajanje električnega motorja. Nasprotno, ko baterija obnovi energijo, ki jo prenaša polnilnik ali z regenerativnim zaviranjem, se elektroni vrnejo v svoj začetni položaj.
Kapaciteta baterije je izražena v kilovatnih urah (kWh). Tega ne enačimo s trenutno močjo elektromotorja ali nivojem napolnjenosti baterije, ki je izražena v kilovatih (kW). To si lahko predstavljate kot primerjavo prostornine rezervoarja za gorivo vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem, izražene v litrih (l), in moči motorja, izražene v konjskih močeh (KM).
doseg vožnje
Doseg vožnje je predvsem odvisen od kapacitete baterije. Večja kot je zmogljivost, več kilometrov lahko prevozi vozilo. Vendar pa drugi dejavniki, kot so teža vozila, način vožnje in vremenske razmere, vplivajo na doseg električnega vozila.
primer: Renault Megane E-Tech 100% electric
Renault Megane E-Tech 100 % electric: 60 kWh je shranjenih v 11 cm debeli bateriji, ki nudi doseg do 480 km (po WLTP), kar se doseže z enim polnjenjem. Doseg vožnje se razlikuje za vsa naša vozila. Odkrijte naša vozila Renault E-Tech 100% electric.
POLNJENJE IN ZMOGLJIVOST
polnjenje
Glavna naloga baterije je shranjevanje in prerazporeditev energije. Baterija je tista, ki z velikostjo in napolnjenostjo določa doseg vašega električnega vozila med enim in drugim polnjenjem. Poleg tega pa so še obremenitev vozila, stil vožnje, vremenske razmere tiste, ki tudi vplivajo na doseg vožnje.
čas polnjenja
Naše baterije za vozila E-Tech so zasnovane tako, da ponujajo najboljši kompromis med shranjeno energijo in časom polnjenja. Idealne so za vožnjo na avtocestah, kjer imate na voljo tudi možnost polnjenja na ultra-hitrih polnilnih točkah. Z vozilom Renault Megane E-Tech 100% electric lahko obnovite do 200 km dosega v 30 minutah. Električno vozilo lahko polnite na različne načine: na polnilni točki z izmeničnim tokom do 22 kW ali na hitri polnilni točki z enosmernim tokom do 130 kW (v času obremenitve omrežja).
zunanji dejavniki
Na baterijo vplivajo tudi zunanji dejavniki. Za zagotavljanje brezhibnega delovanja vozila imajo naša vozila v baterijo vgrajen hladilni sistem, ki prilagaja temperaturo vozila med vožnjo. Poleg tega lahko s pomočjo vgrajenih Google storitev (Google Maps) in z našim multimedijskim sistemom openR link načrtujete polnjenje na ultra-hitrih polnilih točkah na poti in tako dodatno optimizirate doseg vožnje.
*odvisno od modela in različice.
ŽIVLJENJSKA DOBA IN TRAJNOST
strokovnost Renault in jamstvo na baterijo
Renault je od predstavljanja prve generacije modela Zoe nabral že več kot 10 let izkušenj na področju električne tehnologije. To pomeni, da smo zelo dobro strokovno podkovani in do dobra razumemo delovanje baterije električnega vozila, kar nam omogoča, da lahko našim kupcem nudimo strokovnost in podporo.
jamstvo na baterijo
Naša vozila Renault E-Tech 100% electric imajo vključeno jamstvo baterije za 8 let ali 160.000 km (karkoli se zgodi prej). Upoštevati je treba, da se baterije naravno razgradijo, kot velja za katero koli elektronsko napravo, opremljeno z baterijo. Na naših novih modelih je zajamčeno, da bodo baterije ohranile vsaj 70 % svoje začetne zmogljivosti v garancijskem obdobju.
VARNOST BATERIJE
Varnost električnih vozil je za družbo Renault prednostnega pomena. Renault je edini proizvajalec na svetu, ki je za polni delovni čas imenoval gasilca podpolkovnika v inženirstvu, in edini, ki redno sodeluje z ekipami za reševanje na cestah. Oglejte si dve inovaciji, ki sta rezultat tega sodelovanja, in sicer Fireman Access in SD Switch.
Fireman Access
Čeprav so naše visokonapetostne baterije zasnovane tako, da se ne pokvarijo zaradi kakršnega koli notranjega vzroka, je vedno možen požar zaradi zunanjih razlogov. Če se ogenj razširi na baterijo, Renault inovacija "Fireman Access" gasilce z njihovimi cevmi usmeri v osrčje baterije. Odzivni čas se tako zmanjša z nekaj ur na deset minut!
Ko baterije dosežejo konec svoje prve življenjske dobe, to je med 10 in 15 leti uporabe, ali ko pade nivo zmogljivosti polnjenja pod 70%, je treba baterijo zamenjati. Po tej "prvi življenjski dobi" govorimo o bateriji, ki je prešla "v drugo življenjsko dobo", na primer tako, da se baterije ponovno uporabijo za shranjevanje obnovljive energije ali druge manj zahtevne možnosti transporta. Ko se to zaključi "druga življenjska doba", je mogoče baterijo še dodatno reciklirati za nadaljnjo rabo v druge namene.
Renault se je v skladu z evropsko direktivo zavezal k zbiranju izrabljenih baterij svojih električnih vozil. Vsi naši centri Renault E-Tech so tu, da vam pomagajo pri recikliranju baterij. Od leta 2024 Re-Factory v Flinsu načrtuje tudi začetek namestitve električne baterije in linije za razstavljanje vozil.
PONOVNA UPORABA
DRUGA ŽIVLJENJSKA DOBA BATERIJE
Ko se prva življenjska doba baterij konča, je izziv najti načine za njihovo ponovno uporabo. Blagovna znamka Mobilize se osredotoča na to težavo s svojim programom »Advanced Battery Storage«, ki je že vzpostavljen na več lokacijah v Franciji in Evropi. Te baterije se nato lahko uporabijo na primer za shranjevanje energije, ki jo proizvedejo vetrne turbine in sončne elektrarne. Na ta način nadomestijo inherentno prekinitev teh virov.
RECIKLIRANJE
RECIKLIRANJE
Za litij-ionsko baterijo, kot je tista v vozilu Renault Zoe, se postopek recikliranja začne z razstavljanjem na način, da se odstranijo vse komponente. Konstrukcijski, plastični, kovinski in varilni elementi gredo v lastne posebne obrate za recikliranje.
VAŠA VPRAŠANJA O ELEKTRIČNIH BATERIJAH
JE BOLJ SMISELNO BATERIJO KUPITI ALI NAJETI?
Glede na čas, ko so bila proizvedena prva električna vozila in danes, veliko avtomobilskih proizvajalcev sploh ne ponuja več možnosti najema baterij. Razlog za to je preprost, saj se je ta tehnologija izkazala za zmagovalno tako v smislu delovanja kot vzdržljivosti. Pravzaprav imajo baterije Renault E-Tech jamstvo za 8 let ali 160.000 km (karkoli se zgodi prej) in jih je v tem času mogoče zamenjati, če njihov nivo zmogljivosti pade pod 70 % začetne zmogljivosti. Renault ima več kot 10 let izkušenj z litij-ionskimi baterijami za električna vozila. Vzdržljivost teh baterij presega napovedi industrije, ki se v praksi odražajo z zelo majhno izgubo zmogljivosti v 10 letih.
ALI JE MOGOČE BATERIJE ELEKTRIČNIH VOZIL RECIKLIRATI?
Vsekakor. Baterije je mogoče reciklirati primarno, zato ker je to zakonska zaveza in hkrati, zato ker Renault vidi to kot logično izbiro. Seveda so naše baterije zasnovane z mislijo na celoten življenjski cikel baterij. Naš cilj do leta 2030 je proizvesti približno 70 % naših baterij z uporabo strateških materialov (nikelj, kobalt, litij itd.), pridobljenih iz recikliranih izrabljenih baterij. Skupina Renault s svojo tovarno Re-Factory v Flinsu in partnerstvom z Veolio in Solvay-em tlakuje pot reciklaži baterij, ki je precej pred konkurenti.
1. življenjska doba baterije: v središču naših vozil. Baterija je v uporabi, dokler je njena zmogljivost zadostna za pravilno delovanje vozila (dokler ne pade pod manj kot 70 % začetne zmogljivosti). "Zdravstveno stanje ali vitalnost baterije« lahko spremljate s pomočjo mobilne aplikacije My Renault. 2. življenjska doba baterije:nov namen oziroma ponovna uporaba.Ko baterija pade pod nivo 70 % začetne zmogljivosti, je lahko še vedno uporabna. Lahko se ponovno uporabi na drugih področjih e-mobilnosti ali za sisteme sončne ali vetrne energije. 3. življenjska doba baterije: obnovitev komponent. Po 6 do 10 letih 2. življenjske dobe baterije je baterija poslana v recikliranje, kjer se iz izrabljenih baterij poberejo različni elementi (nikelj, kobalt, litij itd.). Cilj je reciklirati do 95 % komponent baterij. Renault se v svojem delovanju povezuje s specializiranimi partnerji, da bi zagotovili odgovorno in krožno proizvodnjo skozi ves ta cikel.