E-TECH SLOVAR

E-Tech Glossary
E-TECH TEHNOLOGIJA
Poiščite vse uporabne definicije izrazov, ki predstavljajo E-Tech tehnologijo in jih zasledite v povezavi z našimi E-Tech 100% electric ali E-Tech full hybrid vozili. 

A
AC (IZMENIČNI TOK)
Izmenični tok je najpogostejša oblika, ki se distribuira po električnem omrežju in zato najpogosteje uporabljena. Je enostaven za transport in preoblikovanje ter omejuje možnost izgube električnega toka. To je vrsta toka v standardnih polnilnih postajah, kot so gospodinjske vtičnice, Green’up vtičnice, Wallbox in javne polnilne postaje.
AC POLNJENJE
To je najbolj običajen način za polnjenje električnih vozil in uporablja izmenični tok. Ko svoje vozilo priključite na polnilno mesto AC, le-ta napolni baterijo z vgrajenim polnilnikom. Polnjenje z izmeničnim tokom je na splošno počasnejše od polnjenja z enosmernim tokom, vendar je uporaba AC polnjenja bolj pogosta in na voljo marsikje, tudi doma ali v službi.
16 A (FLEXI KABEL)
Polnilni kabel, ki ga lahko uporabite za priklop  vozila na ojačano ali običajno domačo vtičnico (ozemljeno). Zasnovan je za občasno polnjenje vozila doma. Kabel ima komunikacijsko in krmilno enoto za popolnoma varno polnjenje (mode 2). Ta vrsta kabla ima 2 vrsti konektorjev, odvisno od konca. En konec je združljiv z evropskim standardom za vozila (tip 2), drugi konec je združljiv z domačimi vtičnicami.
B
BATERIJA
Kot pri vseh vaših elektronskih napravah, ki imajo baterije, je baterija v vašem vozilu komponenta, ki shranjuje in prerazporeja energijo v vašem električnem vozilu. Baterija v vašem električnem vozilu je sestavljena iz elektrokemičnih celic, ki shranjujejo energijo, ki jo vaše električno vozilo potrebuje za delovanje motorja. 
Moč baterije je izražena v kWh.
C
(CHARGING) NAČINI POLNJENJA (MODE 1, 2 OR 3)
Polnilne kable za električna vozila lahko razdelimo na 3 načine polnjenja z izmeničnim tokom:
  • Mode 1: To je najpreprostejši in najstarejši način polnjenja. Gre za uporabo standardnega kabla z domačo vtičnico in priključkom tipa 2 za električno vozilo. Ta način je najpočasnejši, vendar je najlažji za uporabo. Upoštevajte, da v tem načinu ni vgrajenega nadzora varnosti in polnjenja. 
  • Mode 2: Ta način polnjenja je hitrejši od načina 1, vendar zahteva posebej zasnovan kabel z integriranim zaščitnim sistemom. Opremljen je z zaščito pred prenapetostjo in kratkim stikom ter nudi večjo varnost za vozilo in okolje. 
  • Mode 3: To je najhitrejši in najnaprednejši način polnjenja. Uporablja določeno polnilno mesto (domače ali javno) z integrirano funkcijo upravljanja polnjenja za natančnejši nadzor in večjo varnost.
(CHARGING STATION) POLNILNA POSTAJA COMBO CCS T2
CCS je akronim za Combo Charging System - Type 2. Združuje standardni priključek tipa 2 za počasno polnjenje in dodatni priključek za hitro polnjenje preko kombiniranega polnilnega sistema (CCS), ki je evropski standardni priključek za polnjenje z enosmernim tokom. Skoraj vsa električna vozila, ki se prodajajo v Evropi, so zdaj opremljena s priključkom Combo CCS, saj je zelo zmogljiv, prilagodljiv in enostaven za upravljanje. Priključek Combo CCS lahko zagotovi več kot 300 kW moči.
D
DC POLNJENJE
Polnjenje z enosmernim tokom se nanaša na postopek polnjenja električnega vozila z enosmernim tokom (DC). Polnjenje z enosmernim tokom je hitrejše od polnjenja z izmeničnim tokom in ga je mogoče izvesti na specializiranih hitrih polnilnicah, ki so običajno blizu avtocest. Enosmerni tok je shranjen neposredno v bateriji pri visoki moči, kar znatno skrajša čas polnjenja. Vendar so polnilne postaje z enosmernim tokom manj pogoste in so na splošno dražje za uporabo.
DC (DIREKTNI TOK)
Enosmerni tok je druga vrsta toka. V tej obliki je električna energija shranjena v akumulatorju vozila. Pretvorba izmeničnega toka v enosmerni se izvaja neposredno na posebnih polnilnih točkah, ki omogočajo izjemno hitro polnjenje.
DOMAČA POLNILNICA
Zagotavlja veliko večjo intenzivnost kot običajna domača električna vtičnica ter nudi učinkovitejše in hitrejše polnjenje. S svojimi sistemi za nadzor polnjenja in prenapetostno zaščito zagotavlja varnejšo rešitev za domače polnjenje z močjo med 3,7 kW in 22 kW. Najpogostejša sta 7,4 kW AC enofazna in 11 kW AC trifazna.
DOSEG VOŽNJE
Doseg vožnje vozila z E-Tech tehnologijo predstavlja število kilometrov, ki jih lahko z vozilom prevozite z enim polnjenjem ali polnjenjem in polnim rezervoarjem. Vrednost je opredeljena glede na porabo, ocenjeno po protokolu WLTP. 
Za električno vozilo E-Tech 100% electric doseg vožnje predstavlja zmogljivost vozila za vožnjo med dvema polnjenjema od 100 % do 0 % v ciklu WLTP. To območje vožnje bo nižje v dejanskih situacijah. 
Pri  hibridnem vozilu E-Tech full hybrid brez možnosti polnjenja deluje doseg vožnje na enak način kot pri tradicionalnem vozilu z motorjem z notranjim zgorevanjem, le da bo pri hibridnem vozilu daljši zaradi zmanjšane porabe.
E
E-TECH
Renault E-Tech tehnologija pokriva vsa vozila, ki lahko vozijo 100% električno. V to tehnologijo pa niso zajeta mild hybrid vozila.
Tehnologija je razdeljena na 3 pod-tehnologije: 
  • E-Tech 100% electric: ustreza električnim avtomobilom, kot je Megane E-Tech 100% electric.
  • E-Tech plug in hybrid: se nanaša na priključna hibridna vozila, kot je Megane Grandtour E-Tech plug-in hybrid.
  • E-Tech full hybrid se nanaša na standardna hibridna vozila brez možnosti polnjenja, kot je Austral E-Tech full hybrid.
      ECO-MODE
      Ta način vožnje, ki je na voljo v naših vozilih, vam pomaga ohraniti doseg električne vožnje. Pomaga vam zmanjšati porabo z zmanjšanjem delovanja nekaterih funkcij, kot sta ogrevanje ali klimatizacija.
      K
      KABEL TIPA 2
      Kabel Tipa 2 vam omogoča hitrejše polnjenje električnih vozil: kabel Tipa 2 potrebujete za polnjenje vozila na domačem polnilnem mestu ali na javni polnilnici z jakostjo do moči 43 kW. Kabel Tipa 2 izpolnjuje evropski standard in je sestavljen iz priključka tipa 2 na vsakem koncu ter uporablja način 3 za zagotavljanje komunikacije med vašim vozilom in polnilno postajo.
      KW
      Enota za merjenje moči električne opreme, okrajšava za besedo kilovat. Kilovat lahko označuje moč motorja vozila, ne glede na to, ali je električni pogon ali pogon z motorjem z notranjim zgorevanjem. KW se lahko uporablja tudi, ko govorimo o moči polnilne postaje. Primer: 1 kW = 1,36 KM
      KWH
      Enota za merjenje količine shranjene energije v pogonskem akumulatorju, kWh je okrajšava kilovatna ura. Tehnično ustreza moči 1 kW, porabljeni v eni uri. V praksi za 60 kWh baterijo pomeni, da je teoretično sposobna zagotoviti 60 kW v 1 uri.
      KWH/100KM
      Merska enota za povprečno porabo električne energije električnega vozila na 100 kilometrov. To je električno vozilo, ki ustreza "litrom na sto kilometrov". Naša električna vozila E-Tech 100% electric imajo porabo približno 15 kWh/100 km, kar pomeni 15 kWh električne energije, porabljene na razdalji 100 km. Merjeno po protokolu WLTP.
      R
      REGENERATIVNO ZAVIRANJE
      Načelo regenerativnega zaviranja je pretvorba kinetične energije v električni tok, ki samodejno polni baterijo vozila. Sistem za rekuperacijo energije deluje tako, da rekuperira energijo med zaviranjem in pojemkom, ki vpliva na večji doseg vozila.
      S
      SKUPNA ZMOGLJIVOST
      Skupna kapaciteta baterije je največja količina energije, ki jo baterija lahko shrani, da zagotovi dolgoročno delovanje in hkrati ohrani svojo učinkovitost za uporabnika. Izražena je v kWh. Z drugimi besedami, skupna zmogljivost je skupna količina energije v bateriji, medtem ko je uporabna zmogljivost količina energije, ki je dejansko na voljo za vožnjo.
      T
      TIP 2
      Priključek tipa 2 je evropski standardni priključek, ki ga je treba vključiti v električna vozila. Sedaj je vgrajen v globalni priključek Combo CCS. Tip 2 lahko prenaša moč do 43 kW. Priključek tipa 2 je evropski standardni priključek za polnjenje električnih vozil in priključnih hibridov z izmeničnim tokom (AC). Tip 2 je vgrajen tudi v globalni priključek Combo CCS, ki je še en evropski standard, uporablja se v Evropi in drugih državah. 
      Posebnost Combo CCS je v tem, da ponuja visoko zmogljivostno povezavo in natančen nadzor nad polnjenjem, kar omogoča učinkovito polnjenje vozil. Priključek tipa 2 se običajno uporablja pri načinih polnjenja mode 2 in 3 ter je na voljo na javnih in zasebnih polnilnih mestih.
      TOPLOTNA ČRPALKA ZA OGREVANJE
      Oprema, ki se uporablja za ogrevanje kabine vašega električnega vozila. Toplotna črpalka bistveno zmanjša vašo porabo električne energije in poskrbi za maksimalni doseg vašega vozila pri zunanji temperaturi pod 15 °C.
      U
      UPORABNA KAPACITETA
      Uporabna zmogljivost je količina energije v bateriji, ki jo dejansko lahko porabi vaš Renault, ki je opremljen s tehnologijo E-Tech. Uporabna zmogljivost / kapaciteta je izražena v kWh. 
      Na uporabno zmogljivost lahko vpliva več dejavnikov, kot so temperatura, starost baterije in cikli polnjenja/praznjenja. Uporabna zmogljivost določa dejansko razdaljo, ki jo električno vozilo lahko prevozi z enim polnjenjem.    
      (ULTRA-) HITRA POLNILNA TOČKA
      (ULTRA-) hitra polnilna točka je polnilno mesto za hitro polnjenje, saj lahko ponudi več kot 43 kW moči. Da doseže to izhodno moč, mora imeti trifazno povezavo, saj le tako lahko zagotovi enosmerni tok (DC). Polnilni kabel, ki je vgrajen v polnilno mesto, polni baterijo brez uporabe polnilnika v vašem vozilu, kar omogoča hitro polnjenje. To v praksi pomeni, da dosežete napolnjenost baterije do 80 % v 30 minutah. Najmočnejše polnilne postaje lahko zagotovijo do 350 kW moči.     
      W
      WLTP
      Akronim za "Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure" za osebna vozila in lahka gospodarska vozila je "WLTP." Ta protokol določa natančne pogoje za izvajanje testov na vseh znamkah vozil, kar omogoča pomembne informacije za potrošnike in zakonodajalca, kot so: 
      • Poraba goriva ali električne energije;
      • Doseg vožnje električnih ali priključnih hibridnih vozil;
      • CO2 emisije.   

        Želite izvedeti več o E-Tech tehnologiji?